ActionAid strijdt tegen armoede en ongelijkheid in Afrika. Wij geloven dat de sleutel hiervoor ligt bij een beter beheer van natuurlijke hulpbronnen. In een wereld waarin de vraag naar grondstoffen en voedsel alleen maar groter wordt, heeft Afrika een grote troef in handen. Maar door oneerlijke afspraken en machtsverhoudingen worden de meest arme en kwetsbare mensen buitengesloten.
ActionAid vindt dit onacceptabel. Wij werken daarom zij aan zij met de lokale bevolking en oefenen druk uit op bedrijven en overheden om bij te dragen aan duurzame verandering in Afrika. Om ons doel kracht bij te zetten mobiliseren we het publiek in Nederland.
ActionAid is een kleine organisatie met 16 werknemers en een aantal enthousiaste vrijwilligers. Sinds 2007 zijn wij aangesloten bij ActionAid International, een wereldwijde ontwikkelingsfederatie met partners in 42 landen. AA NL wil zich de komende jaren ontwikkelen tot een uitgesproken organisatie met een grote achterban. Voor de afdeling Fondsenwerving zoeken wij een:
Fondsenwerver Particuliere Markt (36 uur)
In deze rol ben je verantwoordelijk voor de werving, behoud en upgrading van nieuwe en bestaande donateurs. De functie is veelzijdig. Je gaat zelfstandig en tactisch te werk, maar schuwt ook de operationele taken niet.
Taken
Je bent verantwoordelijk voor het opzetten, coördineren en uitvoeren van fondsenwervende activiteiten, waarbij je zoekt naar de optimale mix van kanalen. Naast de mailings, straatwerving en telemarketing komt in 2013 in toenemende mate nadruk te liggen op online fondsenwerving en de integratie van verschillende kanalen. Je kunt goed inschatten welke benadering het beste aansluit bij een bepaalde doelgroep en optimaliseert de supporter journeys: van een websitebezoeker die net kennis maakt met ons werk (conversie), tot een trouwe donateur die ons werk al jaren steunt (upgrade).
Je geeft invulling en vorm aan het jaar- en beleidsplan van de afdeling Fondsenwerving. Je signaleert nieuwe ontwikkelingen en adviseert Hoofd Fondsenwerving hoe daarop in te spelen. Je bewaakt de begroting, monitort resultaten en maakt analyses van fondsenwervende activiteiten en beheert onze database. Voor het ontwikkelen van nieuwe materialen en de direct-mailings beschik je over een vlotte pen en kun je goed schakelen met verschillende partijen. Tot slot houd je ActionAid donateurs over ons werk in Afrika en Nederland up to date. Hiervoor heb je contact met de afdeling communicatie/campagnes, met onze partners in Afrika en collega’s van ActionAid International.
Profiel
Je weet in de huid van de ActionAid donateurs te kruipen, hebt bij voorkeur ruime ervaring met online marketing en kunt goed plannen en organiseren. Overige functie-eisen zijn:
- HBO werk- en denkniveau en een opleiding bij voorkeur in fondsenwerving of marketing;
- 3-5 jaar relevante ervaring op het gebied van fondsenwerving of marketing;
- bewezen ervaring met online marketing (Analytics, SEA, DPA en Affiliate Marketing);
- brede kennis van Word en Excel;
- goed in staat overzicht bewaren zonder details uit het oog te verliezen;
- proactief, in staat zelfstandig te werken en beslissingen te nemen;
- goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en geschrift;
- wervend kunnen schrijven en oog voor lay-out;
- klantgericht, goede sociale vaardigheden;
- een resultaatgerichte en enthousiaste houding.
Ons aanbod
Wij bieden je een veelzijdige en uitdagende functie. De aanstelling is voor 36 uur per week en de startdatum is bij voorkeur 1 januari. Het salaris is, afhankelijk van ervaring en kennis, maximaal
€ 2.848,- bruto per maand. De aanstelling is voor een jaar met uitzicht op verlenging.
€ 2.848,- bruto per maand. De aanstelling is voor een jaar met uitzicht op verlenging.
Direct solliciteren of meer informatie?
Voldoe je aan de criteria en ga je de uitdaging graag aan, stuur dan je sollicitatiebrief incl. motivatie en CV uiterlijk 30 november per email naar Iris Frequin,iris.frequin@actionaid.org.
Voor meer informatie kun je e-mailen naar Anika van den Bergh (anika.van.den.bergh@actionaid.org). Je kunt haar ook bellen via 020-5206210 (afwezig t/m 19 november). De eerste gesprekken zullen in de week van 3 december gepland worden.