Functie
- Verantwoordelijk voor het analyseren van de automatisch verhandelde display voorraad en omzet.
- Opbouwen van algoritmes en business rules ter verbeteren van de opbrengsten per bezoeker.
- Zelfstandig uitwerken en analyseren van nieuwe targeting criteria.
- Modelleren van operationele processen en voorstellen doen om deze te verbeteren.
Profiel
- WO-opleiding Wiskunde, toegepaste natuurkunde of econometrie.
- Sterke analytische en kwantitatieve vaardigheden.
- Passie voor intelligente software systemen.
- Kennis van databases en data modelling.
- Affiniteit met online advertising business.
- Resultaatgericht, ambitieus en pro-actief, enthousiaste teamplayer met volop energie.
- Max. 3 jaar werkervaring.
Interesse
Interesse? Voor meer inhoudelijke informatie over deze functie kun je contact opnemen met: Elwin Gastelaars,Elwin.Gastelaars@rtl.nl. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature is niet gewenst.
Company Description
Omschrijving afdeling
RTL Nederland is een allround mediabedrijf en marktleider met vier televisiestations, RTL 4, RTL 5, RTL 7 en RTL 8, en de themakanelen RTL Lounge en RTL Crime. Het bedrijf vermaakt en informeert een breed publiek zeven dagen per week, 24 uur per dag op elk relevant platform. Met het marktleiderschap op televisie, snel groeiende activiteiten in digitale media met onder andere RTLXL.nl en Buienradar.nl, een brede nieuwsorganisatie, het innovatieve Ventures en RTL Wentink Events is RTL Nederland een van de meest vooraanstaande en onderscheiden media- en entertainmentbedrijven van Nederland.