Cordaid gelooft in een wereld zonder armoede en uitsluiting. Daar zetten we ons voor in, met hart en ziel. We streven naar een rechtvaardige en duurzame samenleving waarin ieder mens telt. We staan voor kennis en talenten delen tussen Noord en Zuid, tussen boeren en bedrijfsleven, tussen activisten en beleidsmakers. Waar armoede, conflict en uitsluiting samenlevingen verscheuren, verbinden wij mensen en gemeenschappen. Ook staan we voor professionalisme, expertise en medemenselijkheid over alle grenzen heen, om het verschil te maken waar dat het hardst nodig is.
Hand in hand met 828 gedreven partnerorganisaties in Afrika, Azië, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika verbeteren wij structureel de levensomstandigheden van de armste en meest uitgesloten bevolkingsgroepen - de bottom billion. Dat doen we waar natuurrampen toeslaan, waar conflicten gemeenschappen verscheuren en waar onderontwikkeling gezinnen in de greep houdt van extreme armoede. In Nederland presenteren wij ons onder de namen Cordaid, Cordaid Memisa, Cordaid Mensen in Nood, Cordaid Kinderstem, Cordaid Microkrediet en Cordaid Bond zonder Naam.
Manager Merkenteam Cordaid (36 uur per week)
Afdeling Marketing & Fondsenwerving
De afdeling Marketing en Fondsenwerving (M&F) is verantwoordelijk voor een sustainable inkomstenstroom uit particuliere donateurs en bedrijven in Nederland, ten behoeve van de financiering van Cordaid’s projecten op het gebied van internationale ontwikkelingssamenwerking. De afdeling M&F is georganiseerd in twee merkteams, verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van een consistent en geïntegreerd marketing/fondswerving beleid voor de diverse merken gericht op diverse doelgroepen onder Nederlands publiek , een donateurscontactcentrum (servicecenter voor de ruim 350.000 donateurs die Cordaid telt) en een team relatiemanagement verantwoordelijk voor inkomsten uit bedrijven, vermogensfondsen en major donors.
Wat je doet
Als Manager Merkenteam ben je verantwoordelijk voor de particuliere inkomsten van de fondsen Cordaid Mensen in Nood en Cordaid Microkrediet en de positionering en verdere uitbouw van deze merken. Binnen het merkenteam zitten professionals op gebied van communicatie, (online) marketing en fondsenwerving (totaal 6 fte). Elk merk heeft zijn eigen positie binnen het merkenportfolio en deze zal verder ontwikkeld moeten worden. Als Manager Merkenteam geef je leiding aan de verschillende professionals en bouw je de merken verder uit om de doelstellingen op gebied van naamsbekendheid en inkomsten te realiseren. Daarbij is er een nauwe samenwerking vereist met de verschillende programma’s die worden uitgevoerd in ontwikkelingslanden en die relevant zijn voor het desbetreffende merk en haar campagnes. Verder is er nauwe samenspraak met de andere (merken)teams binnen de afdeling Marketing en Fondsenwerving om synergie te bewerkstelligen tussen de andere merken. Je bent onderdeel van het managementteam Marketing en Fondsenwerving.
Wie je bent
- Je beschikt over een opleiding op WO niveau op het gebied van marketing & communicatie/bedrijfskunde.
- Je bent een allround ervaren manager met een stevige marketing en communicatie achtergrond.
- Je hebt aantoonbare ervaring met online marketing, digitale media en sociale netwerken.
- Je hebt het liefst ook ervaring met sales en/of fondswervende campagnes
- Je bent resultaatgericht, bedrijfsmatig en stuurt op kwaliteitsverbetering.
- Je flexibiliteit stelt je in staat met veel taken tegelijk bezig te zijn zonder het overzicht en de samenhang uit het oog te verliezen.
- Je bent in staat om snel te schakelen en houdt ervan om het beste uit mensen te halen.
Vanuit je maatschappelijke betrokkenheid en je betrokkenheid bij de ontwikkelingshulpproblematiek wil je jouw managementervaring inzetten voor de doelstellingen van Cordaid. Je creativiteit zorgt voor een frisse kijk. Je bouwt teams en creëert meerwaarde door samenwerking. Je voelt je thuis bij de identiteit van Cordaid.
Wat wij bieden
- een uitdagende tijdelijke baan in een professionele organisatie
- een wereldwijd opererende organisatie met aandacht voor diversiteit
- goede arbeidsvoorwaarden
- een bruto maandsalaris tussen 3500, - en € 5200, - op basis van een 36-urige werkweek, afhankelijk van relevante ervaringsjaren
- een functie voor vooralsnog één jaar, met mogelijkheid tot verlenging
Meer informatie
Ben je geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan alle gestelde eisen, reageer uiterlijk vóór 14 februari door middel van de ‘’solliciteren’’ knop op:http://www.cordaid.org/nl/over-ons/werken-bij-cordaid/vacatures/, t.a.v. Saskia Gerver, HR adviseur.
Een assesment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
Voor meer inhoudelijke informatie over de functie kun je bellen met Saskia Gerver, HR adviseur op tel. 070-3136300 (algemeen nummer Cordaid).
Bezoek voor meer informatie over Cordaid onze website: www.cordaid.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.