Omdat we er voor elk kind willen zijn, hebben we jouw hulp nodig
UNICEF Nederland is per direct op zoek naar een
Segmentmarketeer Particulieren (36 – 38 uur per week)
Over UNICEF
UNICEF heeft een opdracht: ervoor zorgen dat elk land de rechten van kinderen, die zijn vastgelegd in het Verdrag voor de Rechten van het Kind, respecteert en naleeft. Dit is de mooiste opdracht die je kunt krijgen en die UNICEF samen met regeringen, bedrijven, particulieren en kinderen zelf op de best mogelijke wijze wil vervullen.
Binnen de afdeling Marketing & Fondsenwerving is het team Particulieren verantwoordelijk voor de marketingstrategie en de fondsenwervende resultaten van de verschillende particuliere doelgroepen.
De functie
UNICEF maakt een grote verandering door: onze supporters centraal stellen in alles wat we doen. Als segmentmanager vervul je hierin een belangrijke voortrekkersrol in het denken en doen van de organisatie. Je hebt een duidelijke en inspirerende visie die je weet te koppelen aan een gedegen strategie en implementatie.
- Je signaleert behoeften en trends binnen je doelgroepen en weet deze te vertalen naar kansen voor (innovatieve) proposities, acties en kanalen
- Jij bepaalt welke marktactiviteiten er binnen de verschillende segmenten worden gerealiseerd en stelt hiervoor jaarplannen op
- Je inspireert potentiële UNICEF supporters door ze te benaderen met aansprekende proposities en acties
- Voor bestaande supporters ontwikkel je in onze CRM omgeving donor life cycles – van acquisitie tot behoud en cross- en upsell – passend bij hun profiel en gedrag in de database
- Je neemt de rest van de organisatie mee in het gedachtengoed en concrete acties om onze supportergerichtheid te verbeteren
Je bent eindverantwoordelijk voor de fondsenwervende resultaten van je segmenten. Je fungeert als opdrachtgever en regisseur naar de teams, die de acties realiseren. Dit zijn teams als Product- en Channelmanagement, Communicatie en onze marktanalyseafdeling.
Dit vragen we
Je bent een ondernemende en innovatieve marketeer pur sang, gedreven door resultaat
- Je bent marktgericht, je hebt ruime ervaring met en passie voor segmentatie en consumentenbehoeften en weet deze om te zetten naar succesvolle (innovatieve) proposities en resultaten
- Je hebt een goed marketingstrategisch inzicht en conceptueel vermogen. Je kan een goede fondsenwervende en loyaliteitsmix neerzetten voor de verschillende segmenten
- Je bent resultaatgericht en kunt feilloos de potentie van acties bepalen. Je kunt deze omzetten in goede business cases en begrotingen
- Je neemt het initiatief om je ideeën gerealiseerd te krijgen binnen de organisatie. Je fungeert als verbindende factor en drijvende kracht voor je collega’s, die je met je proactiviteit en overtuigingskracht weet mee te krijgen
- Je hebt ervaring met het ontwikkelen van donor life cycles en weet deze door te vertalen naar CRM-strategieën en -acties
- Je werkt gestructureerd en hebt veel ervaring met multidisciplinaire projecten
- Werk- en denkniveau: WO/ HBO+, marketingkennis op NIMA C niveau
- Meer dan 7 jaar relevante werkervaring
- Kennis en ervaring op het gebied van:
- Marketingstrategie met betrekking tot de consumentenmarkt
- Vertaling van marktinzichten naar new product development
- Opdrachtgeverschap voor projecten
- Direct marketing technieken, liefst vanuit fondsenwervende optiek
- Ontwikkeling en realisatie van CRM strategieën
- Je beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden en beheerst de Nederlandse en de Engelse taal in woord en geschrift uitstekend
- Natuurlijk draag je het werk van UNICEF een warm hart toe en voel je je betrokken bij de rechten van kinderen en ontwikkelingssamenwerking
Dit bieden we jou
UNICEF Nederland heeft een prettige en informele werksfeer, met uitstekende primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, passend bij de goededoelensector. Door je inzet als medewerker van UNICEF draag je bij aan het realiseren van een beweging voor Kinderrechten, waardoor de rechten van alle kinderen overal ter wereld geborgd kunnen worden.
Meer informatie en reacties
Voor meer informatie kun je contact opnemen op met Marlou Houdijk, Teammanager Particulieren, via 070 - 333 9 333 of via onderstaand e-mailadres. Er is de gelegenheid telefonisch vragen te stellen op 18 april en 23 april tussen 10:00 en 12:00 uur.
Je reactie, waarin je duidelijk aangeeft waarom juist jij een geschikte kandidaat voor deze functie bent, kun je inclusief je Curriculum Vitae uiterlijk 1 mei 2013 mailen naarsegmentmarketeer@unicef.nl, t.a.v. Marlou Houdijk. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 6 mei. Een opdracht en/of assessment kunnen onderdeel uitmaken van de procedure.
Onze maatschappij is kleurrijk en UNICEF Nederland is dat ook. UNICEF streeft ernaar dat haar medewerkers een afspiegeling zijn van de samenleving en het internationale karakter van de organisatie.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.